April 19, 2009

Masa Matrik Dulu 1

Standardlah budak UIA, wajib ambik Bahasa Arab. Kalau tak ambik derang kata tak boleh habis matrik, kalau tak habis matrik tak boleh keluar dari twilight zone yang kat PJ tu. Kalau tak keluar dari twilight zone kat PJ tu, kena stuck ngan pak guard-pak guard yang sadis. Kalau stuck dengan pak guard yang sadis, hati boleh jadi kering, otak boleh jadi mereng jadi gagahkan diri jugaklah belajar bahasa Arab. Susah gila wo, struktur bahasa dia cam BM sikit, tapi tatabahasa dia bapak punya kompleks. Dan seperti biasa, standardlah aku, buang peluang nak belajar benda yang elok. Susah la, leceh la, hari-hari kelas Bahasa Arab, tak minat lah....WOI BANYAKNYA ALASAN KAU CIK KAK!

Hari tu dapat balik result mid-term bahasa Arab. Kembang kempis lubang hidung bila tau aku lulus. Time tu aku cuba berlakon jadi pelajar cemerlang. Amy, checklah mana yang salah, mana tahu boleh perbaikkan lagi. Cewahh, monolog dalaman berbaur nasihat (I LIKE!). Sampai kat satu bahagian, bahagian tatabahasa yang isi tempat kosong. Tak tahulah benda alah tu panggil apa dalam bahasa melayu tapi dalam english orang panggil preposition. ala, yang atas, bawah, kana, kiri, di dalam, di luar tu sume.

Ustaz _________ Murid
(ni dalam bahasa Arab, aku translatekan untuk orang yang tak paham. hehe. Actually aku tak ingat murid dalam bahasa Arab gak)



Aku taruk;



Ustaz Fauqo Murid

Ustaz tu pangkah besar besar. Aikk camna boleh salah, nama preposition, apsal boleh salah? apa- apa yang aku taruk pun kira betul lah. Kalau ye pun salah janganlah emosi pangkah besar- besar. Benda salah lain die pangkah kecik je. Haisyy Ustaz. I dont heart you.

Masa Ustaz tu bincang, baru aku tahu kenapa dia buat cam tu.



Ustaz Fauqo Murid

Kalau ditranslatekan ke bahasa melayu, jadi;



Ustaz DI ATAS murid.

Oops. gila suggestive.Patutlah Ustaz emosi.

Kesimpulannya, tahap Bahasa Arab aku memang sangat hina.




P/S: Yay!!!!exam dah habis!!!!!

3 comments:

  1. seb bek kau x letak Ustaz 'ALA murid
    haha!obvious gilzZ!

    ReplyDelete
  2. hohoho kau kejam! buat aku rasa nak gelak walaupun aku letak signboard bad mood kat batang hidung aku sekarang.

    ReplyDelete