February 27, 2009

procrastination kills (or at least it'll hurt your cgpa)

  • Saya ada assignment Marketing Research due Jumaat minggu depan
  • Saya kena hantar first draft untuk English for Academic Purposes dalam masa 6 jam
  • Saya ada quiz Marketing Research hari Rabu
  • Saya kena hafal lagu Jason Mraz sebab nak pergi concert dia Hari Khamis
  • Hidup saya kurang bahagia sekarang

But here I am, writing this blog, reading about some biologist who fished out a 800 pound stingray and drooling over cameras (PowerShot G10 sangat menggoda dan sexy). I mean seriously, Why am I doing this??? So i did some self reflection and I've come up with a couple of reasons as stated below.

  • saya melayu
  • saya malas
  • saya sudah tak minat belajar (tak minat pembelajaran yang formal ya, learning is a life long process afterall)
  • ikan pari itu sangat besar. Bayangkan kalau ikan pari tu kena tangkap masa nak dekat Gong Xi Fa Cai. Encik Lee dan keluarga pasti mati kekenyangan. "Ikan garupa masak ying yang boleh blah, " kata nenek Lee.

No comments:

Post a Comment